18.06.2014r. zorganizowany został konkurs dla klas
czwartych podsumowujący zajęcia rozwijające umiejętności psychospołeczne, które
w drugim semestrze przeprowadzały panie psycholog i pedagog szkolne. Tematy
spotkań dotyczyły komunikacji werbalnej i niewerbalnej, aktywnego
słuchania, asertywności jako opozycji dla postawy uległej i agresywnej,
empatii, poczucia własnej wartości, współpracy, klasy jako grupy oraz szacunku.
Uczniowie mieli okazję w formie zabawy utrwalić zdobytą wiedzę. Wszystkie klasy
z dużym zaangażowaniem włączyły się w realizację zadań. Uczniowie mieli zadanie,
by wysłuchać pytania, trzech wariantów odpowiedzi oraz wybrać tę właściwą. Na
pytania odpowiadali zaproszeni goście – troje ucharakteryzowanych w
interesujący sposób uczniów klasy 5a, których zadaniem było wprowadzenie w błąd
uczestników. Rzadko im się to skutecznie udawało, ale tylko dlatego, iż klasy
świetnie znały właściwe odpowiedzi na zadawane pytania. W konkursie
pomocne były cukierki, które służyły za punkty zdobywane przez klasy – im
więcej cukierków klasa postawiła na dobrą odpowiedź, tym więcej miała szansę
zgromadzić. Niewielką przewagą zwyciężyła klasa 4d, ale rywalizacja była bardzo
zacięta i różnice punktowe nieznaczne. Gratuluję wszystkim uczniom wiedzy i
życzę, by potrafili z niej właściwie korzystać.
Anna
Talarek
koordynator
konkursu
.........................................................................................................................................