„Jestem – myślę – działam”




18.06.2014r. zorganizowany został konkurs dla klas czwartych podsumowujący zajęcia rozwijające umiejętności psychospołeczne, które w drugim semestrze przeprowadzały panie psycholog i pedagog szkolne. Tematy spotkań dotyczyły komunikacji werbalnej i niewerbalnej, aktywnego słuchania, asertywności jako opozycji dla postawy uległej i agresywnej, empatii, poczucia własnej wartości, współpracy, klasy jako grupy oraz szacunku. Uczniowie mieli okazję w formie zabawy utrwalić zdobytą wiedzę. Wszystkie klasy z dużym zaangażowaniem włączyły się w realizację zadań. Uczniowie mieli zadanie, by wysłuchać pytania, trzech wariantów odpowiedzi oraz wybrać tę właściwą. Na pytania odpowiadali zaproszeni goście – troje ucharakteryzowanych w interesujący sposób uczniów klasy 5a, których zadaniem było wprowadzenie w błąd uczestników. Rzadko im się to skutecznie udawało, ale tylko dlatego, iż klasy świetnie znały właściwe odpowiedzi na zadawane pytania. W konkursie pomocne były cukierki, które służyły za punkty zdobywane przez klasy – im więcej cukierków klasa postawiła na dobrą odpowiedź, tym więcej miała szansę zgromadzić. Niewielką przewagą zwyciężyła klasa 4d, ale rywalizacja była bardzo zacięta i różnice punktowe nieznaczne. Gratuluję wszystkim uczniom wiedzy i życzę, by potrafili z niej właściwie korzystać.  
Anna Talarek
koordynator konkursu

.........................................................................................................................................