„JABŁKOWY ZAWRÓT GŁOWY W GĄSIOROWIE”

Wtorek 13 października przywitał nas ponurą, dżdżystą pogodą. Nie przeszkodziło to jednak klasie 2f i 2c, aby pojechać na wycieczkę do Gąsiorowa – małej, uroczej miejscowości koło Pułtuska. Już w autokarze panowała wesoła atmosfera. Po drodze podziwiałem piękny widok na Zalew Zegrzyński i przyglądałem się jesiennym drzewom, które pomalowały swoje liście na rozmaite barwy.
Po godzinie autokar dotarł na miejsce. Moim oczom ukazał się malowniczy, wiejski krajobraz. Wokół panowała cisza i spokój. Powitały nas sympatyczne Panie i zaprowadziły do przytulnej chatki. Dzieci napiły się gorącej herbatki i zjadły pyszne kanapki. Po krótkim odpoczynku czekała nas zabawa na świeżym powietrzu. Chłopcy popędzili jak szaleni na łąkę pograć w piłkę nożną. Dziewczynki bawiły się na placu zabaw, który oferował wiele atrakcji. Panował istny szał radości. Ci bardziej spokojni zaglądali do zagrody z kozami i kurami. W oddali wypatrzyłem śliczny, zabytkowy, drewniany kościółek, który od razu postanowiłem narysować.
Po zabawie przyszła pora na pogadankę na temat drzew i krzewów owocowych w wiejskiej zagrodzie. Dzieci z wielkim zainteresowaniem wysłuchały opowiadania o dawnych i współczesnych odmianach jabłek oraz degustowały smaczną odmianę o nazwie Rubin. Następnie czekały nas biegi z jabłkiem na łyżce oraz rzut jabłkiem do kosza. Bawiłem się wspaniale.
Dowiedziałem się także jak działa prawdziwa kuchnia węglowa i piec chlebowy. Miałem okazję spróbować i poczuć aromat przypraw takich jak cynamon i goździki. Największą radość sprawiło mi przygotowywanie musu do naleśników. Dzieci obierały, kroiły i ścierały jabłka na tarce. Nagle wszyscy poczuli się bardzo głodni. Na stołach czekała na nas pyszna zupa pomidorowa, naleśniki z musem jabłkowym i kompot, oczywiście z jabłek.
Miły pobyt w Gąsiorowie dzieci zakończyły zakupem pamiątek. Miałem wrażenie, że dzień minął z szybkością kosmicznej rakiety. Wróciłem do domu zmęczony, ale bardzo zadowolony. To była bardzo ciekawa wycieczka.


Karol Mech kl. 2f





........................................................................................................................