Klasy 6b i 6d wyruszają na podbój Torunia

Piątego października 2017 r. klasy 6d i 6b wraz z wychowawczyniami: panią Anitą Frączek i panią Małgorzatą Jagodzińską pojechały na całodniową wycieczkę do miasta Mikołaja Kopernika, czyli Torunia. Od samego rana padał deszcz, ale to nie popsuło nam humorów. Atmosfera była bardzo przyjemna, szczególnie podczas powrotu, kiedy to śpiewaliśmy wesołe piosenki i prosiliśmy pana kierowcę, aby jechał najwolniej jak się da.
Pierwszym etapem naszego wyjazdu był pokaz astronomiczny w planetarium, gdzie uczniowie uczestniczyli w pokazie astronomicznym przybliżającym wszechświat, gwiazdozbiory na niebie, tajemnice planet oraz galaktyk.
W dalszej kolejności zwiedzaliśmy z przewodnikiem miasto. Zobaczyliśmy Rynek Staromiejski, pomnik Mikołaja Kopernika oraz fontannę znaną z legendy o flisaku i żabkach. Spacerowaliśmy po Bulwarze Filadelfijskim oraz odwiedziliśmy najstarszy kościół -Katedrę Świętojańską. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych spacer był bardzo ciekawy a Toruń zachwycił nas swoimi pięknymi zabytkami.
Następnie udaliśmy się do Muzeum Żywego Piernika , gdzie odbyła się lekcja muzealna, podczas której własnoręcznie upiekliśmy aromatyczne ciastka metodą o 500-letniej tradycji. Uczniowie byli zachwyceni i wprost nie mogli się doczekać, kiedy ich wypieki będą wyjęte z pieca.
 Po wszystkich atrakcjach udaliśmy się na bardzo smaczny obiad a później każdy mógł zakupić sobie pamiątki lub ręcznie robione pierniki toruńskie.

Bardzo miło wspominamy ten wyjazd i sądzę, że kiedyś jeszcze powrócimy do tego pięknego miasta jakim jest Toruń.

...........................................................................................................