Klasa 4b na wycieczce w Kampinosie

Trzeciego marca pojechaliśmy na wycieczkę do Puszczy Kampinoskiej oraz wsi Kampinos.
Pierwszym miejscem, dokąd  udaliśmy się, było Muzeum Parku Kampinoskiego w miejscowości Granica. Granica to wieś, która położona jest  w lesie. Pan przewodnik  - leśniczy opowiadał nam różne ciekawostki na temat fauny i flory parku, przekazał nam również legendę, skąd wzięła się nazwa wsi Kampinos. Następnie przeszliśmy do sali, w której prezentowane były eksponaty zwierząt zamieszkujących lasy puszczy kampinoskiej. Gdy zwiedziliśmy muzeum, pan leśniczy zaprowadził nas w głąb lasu. Tam zapoznaliśmy się z roślinnością występującą w puszczy.  Leśniczy pokazał nam również miejsca ważne dla naszej historii, min. cmentarz polskich żołnierzy, którzy zginęli w czasie drugiej wojny światowej.
Z Puszczy Kampinoskiej udaliśmy się do wsi Kampinos. Na miejscu czekała na nas niespodzianka.  Musieliśmy odnaleźć ukryty skarb. Wskazówkami, które prowadziły do miejsca zakopania skarbu, były zagadki zaszyfrowane w wierszu. Wędrowaliśmy przez wieś odkrywając jej interesujące miejsca i zabytki. W końcu udało nam się rozwiązać całą zagadkę i trafiliśmy do skarbu. Skarbem był notes, w którym cała nasza klasa złożyła podpisy. Na zakończenie ciężkiej wyprawy poszliśmy  na pizzę do lokalnej i jedynej we wsi pizzerii. Tam zregenerowaliśmy siły po pełnym wrażeń i świeżego powietrza dniu.
Do domów wróciliśmy zmęczeni, lecz bardzo zadowoleni z wyprawy.

Amelka Zubczyńska z klasy 4b
-------------------------------------------------------------------------------------------------